My Sweet Nothings

Legea invatamantului pe intelesul tuturor

Posted on: Septembrie 16, 2009

Ieri l-am auzit pe primul ministru Boc vorbind la radio despre imbunatatirile aduse Legii Invatamantului. Copilul care merge la scoala cu ghiozdanul usurat de greutatea inutila a manualelor prea multe si prea grele, care mananca si isi face lectiile la scoala si apoi vine acasa fericit, cu o mare dispozitie si timp liber pentru activitati extrascolare. Cam asa arata portretul elevului roman descris de premier. Imediat am recunoscut din descriere copilul suedez care vine de la scoala cu lectiile facute, blond si fericit, iar seara merge la inot, la fotbal, la hockei sau la patinoar.
In plus copilul primeste la nastere 500 de euro in cont pe care-i vor folosi parintii de la o anumita varsta a copilului numai in scopuri scolare. Spunea premierul ca investitia in invatamant este o investitie sigura, care nu va fi niciodata falimentara.
Prezentarea astfel a lucrurilor mi se pare destul de ideatica, nu stiu cat poate fi de reala in societatea romaneasca. In ultimul timp in politica romaneasca am senzatia de monolog, sau de dialog fara interlocutor. Am auzit atatea declaratii din care rezulta ca aceasta lege a fost discutata in plen, dar nu s-a tinut cont de opiniile celorlalti, ca de-abia ieri li s-a dat parlamentarilor legea modificata in conditiile in care ieri guvernul si-a asumat deja raspunderea pentru cele trei legi. Am trait senzatia aceea de documente care ti se prezinta spre semnare in alb, deoarece nu ai timp sa le citesti, sa le aprofundezi. Sunt nedumerita, scriu aici ce gandesc in speranta ca va fi bine.
Ieri m-am intalnit cu o vecina care venea cu fetita de la scoala. Cea mica era imbracata intrun deux pieces negru, cu bluzita alba. M-am mirat de tinuta ei caci nu-mi venea sa cred ca deja a inceput scoala. O stiu de cand s-a nascut. Si sper din toata inima ca acesti copii sa aiba parte de un invatamant de calitate, sa poata deveni oameni, asa cum si noi am invatat cu placere si am devenit oameni invatati. Pentru ca ideea de scoala inca este la noi un prilej de bucurie pentru copii si parinti.
Lasă un răspuns

