My Sweet Nothings

Cum se educa un copil (II)

Posted on: Martie 30, 2009

Se spune ca asa cum educi un copil, asa-l ai mai tarziu, investesti in el tot ce-i mai bun si pe urma vine si recompensa. Cine nu crede acest lucru poate sa incerce, nu are nimic de pierdut. Trebuie sa fii un bun prieten al copilului tau, el trebuie sa simta nevoia sa ti se destainuie, sa aiba incredere in tine, in sfaturile tale, sa te admire. Si cum poti sa faci acest lucru? Sa-l iei cu tine la teatru, la film, la concerte, la birou, in concediu, la mare, la munte, sa-l duci la expozitii de pictura, la muzee, la Zoo, la Gradina Botanica, la banca, la anticariat, la magazinele de animale, oriunde. Copiii mei iubeau librariile cand erau mici. Aveam un ritual cu mersul la librarie, in Bucuresti, sau in Predeal, oriunde erau librarii. Acolo exista jucarii dar si multe carti. Acum se joaca jocuri pe calculator, dar nu-i strica unui copil sa se joace in parcuri, sa se dea in leagan, pe tobogan, sa mearga pe role, sa vada orasul, sa iasa din cartier. Cand mergeam cu copiii la teatru cu scoala, ii insoteam pana la Tandarica si pe urma mergeam la birou. Erau copii in masina care niciodata nu iesisera din cartier, parintii lor nu-i plimbau, erau sau foarte timorati, ori agitati, se comportau ciudat. Cand mergeam vreodata la gradinita sau la scoala, intotdeauna ma inconjurau ceilalti copii care simteau nevoia sa comunice, sa-mi spuna ceva, cred ca ei simteau ca sunt un bun ascultator. Mai tarziu cand mergeam la scoala intotdeauna ma simteam in largul meu in mijlocul copiilor, iar ei mi se adresau fara rezerve, stiau ca sunt de partea lor, ca intotdeauna le reprezint interesele, ca ii inteleg si mai ales nu ii tradez. Chiar daca mi se incredintau multe secrete de catre copiii mei, eu niciodata nu am dus vorba unde nu trebuie. Am avut intotdeauna mare incredere in copii si pot spune ca nu mi-a fost niciodata inselata increderea.
Copiii cresc repede, dar daca noua ne pasa de ei, cu siguranta va veni vremea cand si lor le va pasa de noi.

5 Răspunsuri to "Cum se educa un copil (II)"

Cea mai mare investitie din viata este copilul; din pacate vad la fiecare pas ca nu toti parintii aplica asta. Vad copii de 9-12 ani imbracati in haine largi, mers dea’ leganatu’ de parca ei ar fi 50 cent. Noi pe vremea aia nici n-am auzit de hip hop…jucam ascunselea in curtea blocului, bateam mingea etc
Ne ajunge un val urias de globalizare, de „poluare” a mintilor; sa nu mai zic de calculator…chiar eu am fost un impatimit al acestuia dar din fericire am dat de gustul sportului. Una dintre lectiile cele mai mari pe care le-am invatat de la viata este ca IT-ul (programare, administrare si tot ce tine de pc) nu merge fara un sport…

E o moda a hainelor largi, fiecare generatie de copii s-a confruntat cu un curent din moda. Atata timp cat te urci in metrou si un copil Emo se ridica si iti da locul, le mai acorzi o sansa.
Este mult de lucrat cu copiii, este adevarat, iar parintii si cadrele didactice nu trebuie sa uite acest lucru.
Este corect: activitatile din afara PC-ului sunt necesare…

Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.

Lasă un răspuns

