My Sweet Nothings

Copilaria mea e departe

Posted on: Noiembrie 22, 2008

M-am nascut in casa Coanei Didina Fulfuc si am copilarit pana in clasa a treia in casa lui Madam Klear, adica vis-a-vis. Pana aici nu am adaugat nimic neadevarat, am spus numai si numai adevarul. Dar de-aici incolo incepe adevarata poveste cu aroma de bulion de rosii date prin masina si fierte in curte in oale mari, cu miros de ardei copti si vinete coapte din care se facea zacusca. La radio se cantau melodii din muzica popoarelor, mereu aceleasi, in fiecare zi. Urma teatru radiofonic, cotele apelor Dunarii, muzica populara, muzica usoara, Noapte buna copii, Buletin de stiri si cam asta era pana a aparut televiziunea. In prima seara cand s-a instalat televizorul in casa a fost un film sau o piesa de teatru, ani de zile mi-am amintit titlul, dar acum l-am uitat si n-am pe cine sa intreb acum cum se numea piesa sau filmul de-atunci.
Seara stateam in curtea casei si ne jucam in felul nostru pentru ca nu eram lasati afara sa ne amestecam cu restul copiilor din vecini. O data cand a venit mama de la piata si ne-a gasit afara din curte, a fost mare suparare, fratii mei chiar au suferit un pic, eu am scapat ca eram cea mai mica si m-am luat dupa ei, bineinteles, constienta fiind ca nu e bine…
Nu-mi placea sa fac rele, eram intotdeauna speriata de consecinte, chiar tineam la fratii mei.
Atunci cand ne luam de „toarta”, adica la brat si saream de pe lada de asternut pe arcurile divanului era palpitant, dar si periculos in acelasi timp. Sau atunci cand fratele meu a aruncat cu o rosie in tavan la bucatarie si eu a trebuit sa ma fac ca nu stiu nimic…sau atunci cand l-am pus pe fratele meu sa-mi coasa rochita de la papusa la masina de cusut, iar acul i-a intrat in deget…noroc ca a venit o matusa la noi ca altfel nu stiu ce s-ar fi intamplat.
Aveam un dud alb in gradina la madame Klear si ce ne mai placea sa ne urcam in el. Chiar si eu? Uite ca nu-mi amintesc. Dar cand am cules corcoduse de la vecinul de-alaturi de la familia Teodorescu si am venit cu ele acasa si le-am ascuns sub frunze, a venit tata mai devreme de la Apaca si ne-a pus sa maturam frunzele de pe alei si-a descoperit corcodusele ascunse…
Dar ce brazi frumosi si ce surprize ne asteptau de Craciun. Luam cu asalt dulapurile la cautat cu cateva zile inainte sa descoperim ce e ascuns pe-acolo de catre parinti.
Pe urma ne-am mutat la bloc in Drumul Taberei si a inceput o noua era in evolutia noastra spre adolescenta. (Va urma)

Lasă un răspuns

